Banner Blindness uppstår när besökarna ignorerar visa annonser när du läser webbplatsens innehåll. Detta fenomen påverkar hela community, från webbpublicister för annonsörer och varumärken. Exempelvis ser den genomsnittliga amerikanska användare 1,903 annonser i månaden, medan bara 2,8% av användarna tycker att dessa annonser är relevanta. Infolinks avrundas de senaste siffrorna och fakta om banner blindness från 2012 i följande infographic. – Se mer här >>

Banner blindness är ett fenomen som alla online-annonsörer kämpar med. Webbsida användare runt om i världen har utvecklat en färdighet att ignorera annonser som visas i traditionella annonsutrymmen. Det är denna typ av användarbeteenden som formar kreativitet marknadsförare och krafter utåt tänkande. Infolinks tog detta uppdrag att slåss denna verklighet och i månader planerat och testat ett antal annonser heter att tjäna mycket relevanta annonser och få mer uppmärksamhet från online-besökare. – Se mer här >> >

När den första online-bannerannons debuterade på Hotwired 1994 tog internet med storm med en 78% klickfrekvens. Numera genomsnittsbannerannons rullar på 0,09% CTR. År 1997 studerade Jakob Nielson, den ledande användbarhet guru, ögonmönstret internetanvändare med hjälp av heatmaps. Han upptäckte vad han kallade banner blindness. Internetanvändare har programmerats att omedvetet ignorera förekomsten av annonser på nätet, inte ens kasta en blick i det fysiska utrymmet på sidan där tagna annonser finns.

Se mer här >>